Škoda 1000 MB Alfa Romeo
16. 1. 2008

Motor Alfa Romeo GTV je přes svůj původ na konci 70. let minulého století stále velmi moderní konstrukce. S rozvodem 2xOHC a objemem 1962 ccm dával i v seriové verzi slušný výkon 121 koní. S pomocí drobných úprav a s použitím dvou dvojitých karburátorů Weber se výkon podařilo posunout na slušných 160 koní. Větší motor zabral valnou část motorového prostoru a tak se původní chladič musel odporoučet. Dva chladiče Sofica jsou umístěny v přídi vozu. Na motor navazuje pětistupňová převodovka Škoda, u které lze měnit převody podle charakteru tratě.
Takovému výkonu motoru bylo třeba přizpůsobit i podvozek. Přední náprava zůstala původní, zadní náprava pochází koncepčně ze Škody Rapid, má však upravenou geometrii a jiné uložení. Brzdy jsou kotoučové na všech čtyřech kolech.
Na karoserii přibyl malý čelní spoiler, který je citlivě tvarován ve stylu přídě. V masce je otvor pro vstup vzduchu k chladičům, odpovídající originálu u továrních vozů třídy B5. Horký vzduch odchází dvěma otvory ve víku předního prostoru. Na kapotě motoru je rozměrná kapsa pro přívod vzduchu ke karburátorům. Maximální odlehčení všech částí karoserie a skeletu umožnilo docílit celkové hmotnosti 650 kg, což dává nádherný měrný výkon 246 koní na tunu váhy.

Přední i zadní disky jsou dělené, přední 8 a zadní 10". Používají se závodní pneu Michelin. Vůz dociluje bez problémů maximální rychlosti 220 km/h, zrychlení nebylo exaktně měřeno, ale dá se odhadovat na úrovni 0-100 km/h za asi 6 vteřin.
Vůz doposud startoval mimo pořadí při závodech MČR ZAV a na jízdách historiků (např. v Dvoře Králové). Sám jsem jej pozoroval při jízdě na závodě v Brně - Farinovou zatáčkou a ve Dvoře Králové. Jede to velmi pěkně. V roce 2006 by se měla Škoda 1000 MB Alfa Romeo objevovat pravidelně na hobby závodech do vrchu jako součást Berger teamu spolu s vozem MTX Spider Karla Bergera mladšího. Oba vozy mají být shodně osazeny novějšími motory Alfa Romeo Twin Spark o výkonu 190 koní. Máme se na co těšit.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář